Articol Lace magazine, nr. 2 / Octombrie 2020 – Ianuarie 2021
De la bun început trebuie știut despre comunicare că este un instrument de vânzare nu doar important în orice business, ci indispensabil. Cu toate acestea, cele mai multe business-uri din România înțeleg prea puțin sau amână să înțeleagă acest aspect, ceea ce permite instalarea anumitor confuzii între activitatea de marketing și cea de sales. Iar aici vorbim inclusiv de companiile mari.
Comunicarea nu se referă doar la content
Comunicarea în business are în spate un întreg arsenal menit să construiască o punte stabilă pe care clientul să poată păși cu încredere. Prin urmare să se poată identifica cu imaginea ta de brand. Acest arsenal cuprinde campanii de marketing & PR care vor asigura cei doi litri de apă pe care afacerea ta trebuie să îi consume zilnic pentru o viață sănătoasă:
- Generarea de lead-uri
- Conversia în clienți activi (trecerea de la super-like la super-client)
Ce nu ține de comunicarea de marketing și este strict customer experience-ul pe care tu singur îl creezi este:
- Retenția de clienți (atunci când un client revine)
- Ambasadori ai brand-ului (clienții tăi te vor recomanda de la sine)
Învață cum să le eviți pentru o comunicare ca la carte
👉 Din experiența noastră, am identificat 5 puncte sensibile în comunicarea de business care îți vor asigura succes în construirea identității tale de brand și care nu țin neapărat de copywriting sau content. Doar dacă vei ști cum să le eviți, vei avea o relație solidă cu comunitatea pe care o ai sau vrei să ți-o formezi.
- Nu vrei să comunici, dar nu știi de ce nu vinzi
Este din ce în ce mai evident că lipsa prezenței în online te afectează până la invizibilitate. Iar asta pentru că potențialii tăi clienți nu știu absolut nimic despre tine. Este un adevăr pe care încep să îl înțeleagă până și cele mai mici afaceri locale. Asta a făcut diferența dintre cei care aveau prietenă în liceu și restul.
2. Vrei să comunici, dar confunzi planul personal cu cel de business
De cele mai multe ori, crezurile personale ne fac să nu putem avea o clasă politică competentă pentru economia țării noastre. Acum, imaginează-ți cum îi explici clientului tău că B 88 LUX vine de la semnul infinitului și lux = lumină lat.
3. Orice engagement îți este de ajutor
Nimic mai fals, pentru că nu orice laudă este constructivă. De aceea, comentariile mamei angajatului tău la postările de business nu sunt un plus valoare decât dacă este un superstar sau influencer redutabil.
4. Clienții vin oricum și de oriunde
Primul lucru pe care îl omit afacerile care eșuează este identificarea clientului fidel. Tiparul audienței are la bază calcule ale categoriilor de vârstă, sex, preferințe, a valorii coșului de cumpărături și tot așa. Când vorbești, tu cui îi vorbești?
5. Tu, voi sau dumneavoastră, same old story.
Ton of voice. Există așa ceva? Când te adresezi, cum îți calibrezi cuvintele și cum ai plănuit ca mesajul tău să fie perceput?
>> Interesat de branding-ul personal?